G-HAIR

SELAYANG: Belum pun reda isu anak dara kita dilarikan lelaki Lombok, kini muncul pula kelompok gadis ‘parasit’ dari tanah seberang yang kepingin bersuamikan lelaki dari negara ini sebagai jaminan untuk menikmati hidup mewah sehingga sanggup menggunakan sindiket nikah haram untuk mengikat lelaki tempatan.

Kebanyakan gadis gedik itu menggelarkan kegiatan mereka sebagai ‘kerja lerong’ dengan mereka menyasarkan lelaki tempatan yang agak berusia dan berpendapatan lumayan untuk digoda sebelum diajak berkahwin menggunakan khidmat sindiket yang dianggotai kalangan warga asing.


Lebih menggemparkan, gadis ‘gila jantan’ terbabit dinikahkan satu sindiket yang diupah konco lerong itu bagi memudahkan mereka mengikis harta dan boleh bermewah di negara ini.


Kegiatan tidak bermaruah itu menyebabkan ramai lelaki tempatan yang sudah berumah tangga menjadi gila bayang sehingga sanggup mengabaikan isteri dan anak-anak hanya gara-gara penangan cinta ‘cewek’ dari seberang.


Perkara itu didedahkan seorang isteri yang menderita selepas suami yang dikahwini sejak 24 tahun lalu tiba-tiba kemaruk untuk berkahwin dengan gadis seberang hanya selepas perkenalan singkat.


Mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Salma, 40, berkata dia tidak hanya ditinggalkan suami, malah dipukul hampir saban hari hanya kerana suaminya itu tergila-gilakan seorang gadis dari Jawa.


“Sebelum ini, saya bahagia bersama suami lantaran sudah mendirikan rumah tangga selama 24 tahun. Dia suami yang penyayang dan sentiasa menjaga kebajikan saya serta empat anak kami. Hidup saya sangat bahagia sebelum kehadiran gadis durjana itu,” katanya.


Dia berkata, suaminya yang bekerja sebagai pemandu bas di ibu kota sebelum ini berkenalan dengan seorang gadis berasal dari Pulau Jawa dikenali sebagai Sumarni.


“Kehadiran Sumarni membawa bencana dalam hidup kami anak-beranak apabila suami mula melupakan tanggungjawab. Dia kerap tidak pulang ke rumah, malah lebih menyedihkan selalu ‘naik tangan’ ke atas saya sedangkan sebelum ini saya tidak pernah dikasari.(Metro 25.5.2010)


"CINTA" itulah ungkapan yang sesuai bagi mentelaah topik ini, adakah cinta yang sebenarnya? Kalau di pandang dari pespektif lain macam mereka ni mencari kemewahan dunia dengan jalan yang mudah tanpa peduli hak orang lain dan lelaki normal mana yang boleh tahan dengan gedik gadis putih gebu yang menggoda. Harus diingat hidup hanya sekali dan mungkin dengan ungkapan mereka berani melakukan apa yang tidak sepatutnya. Kalau ikutkan dari bacaan ramai yang kecundang di tengah jalan baik lelaki atau perempuan itu sendiri. Allah melihat apa yang kamu lakukan....renung-renungkanlah.....

0 Responses

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails