G-HAIR
Makin hari makin tua dah kita dan makin hari makin besar dugaan yang perlu kita hadapi. Sama ada kita kanak-kanak....sama ada kita bujang....sama ada kita dah berumahtangga....sama ada kita dah ada anak...anak2 yang masih kecil anak2 remaja yang sudah pasti banyak liku2 kehidupan di dunia yang penuh helah yang tidak menentu....anak2 yang meningkat dewasa...macam-macam lagi kehidupan yang kita semua perlu hadapi sebelum berakhirnya hayat kita iaitu 'MATI'.
Pernahkah anda terfikir tentang mati. kehidupan sebelum mati macam-macam dugaan yang ada dan yang kita hadapi sendiri...pengalaman dari bahan bacaan kita....pengalaman dari apa yang kita dengar dari keluarga, rakan-rakan atau dari apa yang kita lihat. semua ini akan menjadi pengalaman hidup untuk kita menghadapi sebarang dugaan yang perlu kita tempuhi supaya semua dugaan itu akan menjadi ilmu yang mematangkan kita semua.
Saya sekarang makin memikirkan kehidupan hari esok dengan anak2 yang makin membesar,entah apakah dugaan yang akan mereka hadapi, segala dugaan kadang-kadang datang dengan tidak di duga, yang penting semua dugaan itu kita perlu cari penyelesaian yang terbaik dunia dan akhirat. walau apa sekali pun dugaan yang datang kita perlu ' Think Positif' yang penting Allah sentiasa bersama kita dalam apa jua yang kita hadapi kembalilah kepada Nya agar kehidupan kita bahagia dan selamat hingga akhir hayat...Insa'Allah.
0 Responses

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails