G-HAIR
MINGGU lalu, seorang lelaki berusia 59 tahun dihadapkan ke Mahkamah Persekutuan di Seattle, Amerika Syarikat (AS) kerana dituduh terlibat dalam perilaku seksual dengan gadis bawah umur di Kemboja Januari lalu.

Berdasarkan afidavit kes yang dilaporkan media tempatan itu, siasatan ke atas Craig Thomas Carr bermula sejak Disember tahun lalu apabila polis Kemboja dan Perancis mendapati seorang pemandu teksi di Phnom Penh yang dikenali sebagai S.M. mengiklankan di Internet bahawa dia menyediakan pelacur kanak-kanak.

KANAK-KANAK berhak menikmati kehidupan yang gembira bukan dijual atau dieksploitasi.
KEHIDUPAN kanak-kanak tidak seharusnya berakhir di jalanan.
KANAK-KANAK perlu dilindungi daripada sebarang bentuk eksploitasi seksual dan penderaan. - Gambar hiasan (kosmo rencana utama)


Inilah pengalaman dari bahan bacaan dan inilah bahan yang sering menganggu kehidupan kita sebagai seorang ibu atau pun ayah. Selalunya ibubapa lah yang lebih terasa dengan keseksaan yang di hadapi oleh anak-anak kecil kerana sifat seorang ibu dan bapa lebih mendalam kerana mereka mempunyai anak-anak yang perlu di jaga. Sikap ibubapa yang memperdagangkan anak-anak merupakan sifat yang jijik bagi kita masyarakat timur tapi hal ini lain pula berlaku di negara-negara yang agak kebelakang ekonominya malah anak-anak yang menjadi suka rela untuk membantu keluarga dengan jalan yang singkat. Syukurlah dengan kehidupan kita di Malaysia.....renung-renungkan lah....
0 Responses

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails