G-HAIR

OMAR mencium cucunya, Mohd. Zafran Hakim di rumahnya di Padang Besar semalam.


PADANG BESAR - Gembira dalam terkilan. Akhirnya, Omar Atan, 59, bertemu semula anak-anak dan menjejak semula kaki di rumahnya di Rancangan Perumahan Awam di sini sebagai manusia bebas setelah setahun menjadi tahanan di Penjara Puthong, Vientiane, Laos.

Dalam masa yang sama, Omar turut terkilan kerana peristiwa penahanannya telah menyebabkan isteri tercinta, Siti Zaleha Abdullah, 47, meninggal dunia.

Omar yang merupakan seorang peniaga berkata, selepas sehari memasuki rumahnya kelmarin, dia masih bingung dan belum dapat merancang masa depannya kerana terpaksa hidup tanpa isteri di sisi.

"Biasanya dahulu, kalau berniaga atau hendak ke mana-mana saya mesti bersama isteri tetapi kali ini sudah berbeza sehingga saya tidak tahu apa hendak buat.

"Saya juga ibaratkan hidup saya telah patah kaki kerana van dan kereta saya telah dijual oleh isteri," katanya ketika ditemui semalam.


Tersentuh perasaan bila baca artikel ini dengan ketiadaan isteri di sisi baru terasa kehilanagnnya tapi lain yang berlaku bila isteri masih ada di depan, masih lagi menjaga anak-anak, masih lagi ada tempat berbual malam. Si suami sibuk dengan kerjanya yang jarang menjeguk karenah di rumah sebab masih ada si isteri yang mengurusnya. Namun urusan akan di ambil alih oleh suami bila hal sedemikian terjadi......Allah lebih berkuasa dari segalanya dan lebih mengetahui apa yang berlaku pada hari esok...Amin......renung-renungkan lah....

0 Responses

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails